söndag 27 september 2009

Just som man tror allt börjat falla på plats

Jaha, jag tänkte att jag skulle gå ett sista övningsspår innan det var dags för start på anlagsprovet för viltspår. Apportträning och fält träning har gått frammåt så oerhört mycket så jag var på topp när vi gick ut i skogen idag.

Julia trär på selen, min far har lagt övningsspåret jag tänkte jag skulle gå med bakom och se hur de beter sig i skogen. Ja äntligen framme vid spårstarten. Noona stoppar nosen i "pottan" och.....
ser rädd ut.......va i helv...!

Julia får fart på henne, hon tar lite trevande steg inåt skogen och ser lagom morsk ut. Hon får upp lite fart och till slut så har hon ett lagom tempo för en tax...
Julia jobbar på med beröm och ledning.

Det intressanta är att hon går spåret klockrent vad det gäller spårnogranhet. Tiden blir 16min 12sek. Även det inom gränsen för vad som är godkänt. Men hennes beteende hade aldrig tolererats av mig som domare. Så nu blir det mer träning med spår lagda av oss och av andra för att avdramatisera detta med viltspår.

Måste ju få ordning på detta så vi kan åka till Norge och ta vårt norska vilstspårschampionat.

1 kommentar:

Anonym sa...

nog måste det väl ha hänt något sen september ???+ dax att uppdatera ,o)) / jag är nyfiken annica